din simpla tjyv, jag hoppas det smakade

Torsdag eftermiddag och jag är vrålhungrig. Efter att ha pluggat sen kl nio på morgonen och väl medveten om att jag ska sitta till nio på kvällen släpar jag mig bort mot KI's microrum för att värma min medhavda mat. Just denna dag hade jag extra god mat och till och med några frukter nerpackade. Ger mig själv en mental klapp på axeln för att jag minsann tänker på kosten trots att jag är student.
När man råpluggar såsom jag gjorde inför sista tentan blir matpauserna heliga i och med att det är den enda stunden då man tar ledigt och inte läser. Så jag öppnar spänt kylen och tar ut min påse och vad möts jag av? En TOM burk!!! 
wtf, jag måste ha kollat fel. Det är trots allt fler som har den vitröda standardplatsbehållaren. Men alla andra kylar är tomma. Det enda som återstår av min efterlängtade lunch/middag är en tom burk. 

Inte nog med att nån har ätit min frukt och mat, tjyven har till och med diskat ur burken och fräckt ställt in den i kylen igen! Som för att gnugga in sin bedrift extra mycket. Jag menar varför inte ta med dig burken också när du ändå är igång? Gäcka mig inte genom att sno och njuta av min mat för att sen lämna rendiskade bevis som för att dämpa ditt samvete. Jag försökte ta det med ro och tänka att nån stackars hungrig människa kanske gick runt och var mätt och belåten och att jag oavsiktligt gjort en god gärning, men det slutade mest i att jag stod och svor för mig själv vid kylen tills en kille kom in och undrade vad som hänt.

Tydligen har det hänt förut och nån nisse hade till och med anmält det till polisen (lite väl drastiskt kanske). Tvivlar på att dom sätter in alltför många män för att lösa matstöldsmysteriet på KI. Råttgift och fälla nästa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0