längtar till solen med sina fotoner som får mina celler att mutera

Jag vill inte vara en dryg jävel som annonserar ut för allt o alla att jag ska iväg, eller jo för fan.. det vill jag visst!
Jag vill vara precis som min lillasyster, som sedan tre månader tillbaka gjort en egen nedräkningskalender till avresedagen. Och nej, det här är inte första gången familjen åker utomlands. Bara det att den här resan känns annorlunda. Vet inte varför, men så är det.
Om ca 75 timmar åker jag till andra sidan jordklotet. Landet som väcker både roliga och kanske mindre roliga minnen hos nästan varenda svensk. Landet Siam, som kallas " de frias land", men i daglig tal mer benämns som Thailand. Och jag ska inte bara bada och sola i 16 dagar, jo det ska jag, men mest av allt ser jag fram emot att få komma till ett ställe som är riktigt icke västerländskt. Förväntningarna är självklart skyhöga då varje kotte man pratar med får en drömsk blick och talar varmt om sina vistelser på de olika öarna och fastlandet. Tankarna skenar snabbt iväg till scenerna från "The Beach" med gamle hunken Leo.
Jag vill också hitta en egen gömd ö, med paradisaktiga laguner och djungelsnår. Sen har jag inget emot att alla ormar försvinner därifrån. Min vän som var och backpackade där för nåt år sen berättade att hon inte mött mer än en orm på sin resa, men med min ormattraktionsförmåga skulle det inte förvåna mig om det ploppade upp en var femte meter.

Jag vill beställa den minst starka maträtten dom har och ändå känna smaklökarna brinna och röken spruta ur öronen. Mina vänner tror att jag är immun mot stark mat och en och annan person har fått känna svettpärlorna tränga fram i pannan då jag har lagat nåt samtidigt som jag oskyldigt  och oförstående sagt  "Det är inte så starkt, jag tog det lugnt med kryddorna"

Jag vill gå till tempel och klappa på de tama tigrarna munkarna uppfostrat, åka longtailbåtar och se slummen (hoppas på att få slippa se de döda flytande hundkropparna bara), tappa bort mig i små gränder och på gator och fynda saker som bara finns och kan hittas på ställen man åkt 12 timmar med flyg för att komma till.

Jag vill känna finkornig vit sand mellan tårna, höra ljudet av vågor som rullar in mot strandkanten och se vajande palmer med rödsprängda solnedgångar i bakgrunden. Jag vill bli brun som en pepparkaka och lagra sol och värme som jag kan dosera ut under de kalla månaderna hemma i Sverige då jag räknar dagarna till vår egen svenska sommar.
 
Men mest av allt vill jag bara simma ut i havet, lägga mig på rygg, blunda och känna solstrålarnas värme vila på ögonlocken..

image30

Kommentarer
Postat av: Ulltussen

Du kommer att få vara med om allt det där! Var där för ett år sedan ganska precis och det är verkligen så ljuvligt som det beskrivs! Trevlig resa! Det blir nog dykbilden med Nemo, den är speciell :) Tack!

2008-01-05 @ 22:45:18
URL: http://ulltussen.blogg.se
Postat av: Elin

svar: jaa visst är det? haha:D

2008-01-06 @ 11:05:04
URL: http://elinelinelin.blogg.se
Postat av: Malin

ja det är riktigt gott=)
du borde prova=)

2008-01-06 @ 14:51:22
URL: http://minnan.blogg.se
Postat av: Helena

Det låter helt underbart *sitter och drömmer om sand mellan tårna* :-)

2008-01-06 @ 20:51:49
URL: http://helenasnackar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0