Kan de va Uterus eller Ductus Deferens?

Äntligen är jag klar med preparatförhöret!

Senaste veckan har jag suttit i skolan dag som natt vardag och helg för att stirra blint i ett mikroskop. Kursen hette histologi och vi hade fått 100 snitt från kroppens alla delar & organ som vi skulle lära oss in och utan. Igår var det upp till bevis, man fick 10 okända preparat som man skulle beskriva och pricka rätt organ på. Mitt hjärta har nog aldrig slagit så hårt som under den svettiga timmen man satt där med sitt mikroskop och skulle ta reda på vad tusan man hade framför sig. Inget såg ut som de preparat man tidigare studerat och jag kände paniken stiga, men tvingade mig själv att skriva ner allt jag såg och gjorde några inte alltför kvalificerade gissningar.
Till slut var det dags att träffa förhörsledaren och stresshormonerna skjöt i höjden. Slutade i alla fall med att jag satte 9 av 10! så nu går jag runt i ett lyckorus. Passade på att belöna mig själv med lite nya kläder ;)
Det är ju fest på lördag o man vill ju va fiiin när man ska fira in sin 22-årsdag!

nedan ser vi exempel på vad jag har lärt mig


Penis (manslem) eller South Park snubbe?

image37

image38                 image40

Kommentarer
Postat av: Henrik

Du ar grym!

Du far beratta mer nar jag kommer hem.

Puss

2008-02-27 @ 20:00:54
URL: http://bartholomeus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0