Dugga i anatomi & histologi

Nedan följer exempel på vad jag bör kunna tills imorgon:

Kinocilier är uppbyggda av mikrotubuli i strukturen 9 dubletter perifert (en komplett ring med 13 tubulinmolekyler och en inkomplett ring med 10 tubulinmolekyler) + 2 centralt (2 kompletta ringar). Mellan de perifera dubletterna förekommer dyneinarmar. Vid Kartageners syndrom förekommer bl.a. situs inversus (hjärtat på fel sida), övre luftvägsinfektioner (ÖLI) och fertilitetsproblem pga cilieimmobilitet.

Detta är svar på en 1-poängsfråga....

Ovanstående stycke är säkert mycket intressant, men det förutsätter att man förstår vad det är man läser. Jag har insett att det är mycket svårt att lära sig kroppens alla: muskler, ben, organ och minsta molekyl på 2.25 dagar. För det är den tiden jag har haft till mitt förfogande.

Imorgon är det dags att tömma hjärnan på pappret. Mitt inlämnade papper kommer bli minimalistiskt o stilistiskt vitt!

Som tur är tar detta utdragna lidande endast tre timmar....

wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Lycka till! jag håller tummen en stund! och hälsar grattis i förskott!

2008-03-01 @ 15:35:35
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: Jane

Hejsan! Gick det bra? Här är en som har Kartageners Syndrom och Situs Inversus

2008-10-07 @ 14:56:28
URL: http://www.strahles.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0