Att såga i en käke

Senaste två veckorna har vart rätt händelserika. Vissa saker har jag fortfarande inte riktigt insett att jag gjort. Måste skriva och säga det högt för att tro på det. Så här kommer top 5 listan utan inbördes ordning:

1. Sågat i en käke
2. Skurit i ett människoansikte
3. Sett BSB-live
4. Sett teaterföreställningen "Djungelboken"
5. Skrivit fysiologitentan och klarat den 

För att förklara de två första punkterna kanske jag bör nämna att jag pluggar till tandläkare och att vi de senaste två veckorna har haft döda människor till vårt förfogande på KI. Jag och mina kursare har dissekerat och frilagt de flesta ben, muskler, senor, vener, kärl och nerver som finns i huvud & halsområdet .

PLUS att jag har fått se hur en människa ser ut på insidan från halsen ner till buken. Hållt alla organ i handen och fipplat runt bland någons tarmar i jakt på kotpelaren. Ingen anatomibok kommer någonsin kunna slå det!

Det är läskigt hur snabbt man vänjer sig vid att skära i en människa med en vass skalpell. Det som till en början var helt ofattbart faller sig efter några dagar rätt naturligt. Låter som den kvinnliga versionen av Dexter.....
Fast formalinlukten kommer man väl nog aldrig riktigt vänja sig vid.

Morgonen efter trippen down on memory lane (backstreet boys-konserten) hade jag skrivningen i fysiologi. Den var toksvår. Dessutom hade de ändrat hela upplägget. Tidigare har studenterna kunna plugga nästan enbart på gamla prov, men föreläsarna tröttnade på att få exakt samma memorerade svar från alla. Så utan förvarning gjorde de om proven och frågorna. Nästan hälften av alla som skrev kuggade. Busted!
Därför känns det EXTRA skönt att jag satte den. Och jag som trodde att jag skulle ligga och slicka godkändgränsen, hade till och med några poängs marginal.


image51



Veckans tips!
Om man gillar teater rekommenderar jag den moderna tolkningen av Djungelboken som spelas på Stadsteatern just nu. Förutom att man får sig en riktig funderare så är bratstolkningen i apgestalt  och den coola pantern Bagheera, som svart läderklädd transvestit med Shaftlåten som signaturmelodi briljanta.

Kommentarer
Postat av: Fanny

WOW! GRATTIS! fantastiskt bra jobbat! nu ska jag läsa din uppsats som jag fått på facebooken=D och skriva många saker tillbaka..

2008-04-29 @ 16:56:27
URL: http://faran.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0