Lättförtjänta djungelvrål

I måndags såg jag Sound of Music på Göta Lejon me Barth. Vi kollade upp våra platser och sen slängde B extrabiljetterna.

Jag: varför slänger du biljetterna?

Barth: vad ska vi annars göra med dom?

Jag: vi kanske kan ge bort dom till någon

Barh: eller så kan vi sälja dom? (ser hur affärsmaninstinkten vaknar till liv)

Vi gav oss ut på söders gator och försökte hitta folk som såg ut som att de inte hade något att göra de kommande 4 timmarna. Riktade in oss på en kort asiatisk tjej som gick med en lång skandinavisk man.

Barth: är ni ett par?  (jobbig fråga om detta var deras första dejt)

Det förmodade paret: ehh...ja.

Barth o jag samstämmigt: bra! vi har två biljetter till teaterföreställning som börjar om tjugo minuter

Jag: ni kan få dom gratis (snäll)

Barth: ja, eller om ni vill kan ni typ få betala 20 kr för dom eller så. Vi har inga pengar till godis (slug)

Jag: alltså det är Pernilla Wahlgren och Tommie vad han nu heter som spelar

Helan o halvan tittar skeptiskt på varandra och sen skramlar asiatiskan fram 40 kronor i mynt och ger till Barth. Kändes som när man var 5 år och plingade på hos grannarna för att be om PET-flaskor.

Vi köpte godis för pengarna, dom djungevrålen var de godaste jag ätit i hela mitt liv.

image16

Kommentarer
Postat av: Bartholomeus

:D Hehehehehe! När vill du komma hem till mig och äta pannkakor? Jag har alla ingredienser utom sylt. Det kan du få ta med dig. Din favorit. Puss!

2007-09-26 @ 18:56:30
URL: http://bartholomeus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0