Speedad busschaufför...

Det är ett under att jag kom till skolan levande imorse. Det var en vansinnesfärd fram till Karolinska me buss 607. Vart gubben fått sin förarlegitimation ifrån kan man ju undra för jag tror jag hade kunnat göra det bättre själv...då bör det noteras att jag inte har nåt körkort ;) Först körde han som en snigel..växlade som en kratta för att sen gå total amok på gaspedalen och racea genom hela Solna. En stackars tant trilla av sin sits i nån kurva och klarade sig väl nätt o jämnt från en fraktur på lårbenshalsen.  SL upphör aldrig överraska en..

Igår var jag på väg till plugget igen och hade till och med gått upp tidigare för att hinna me en buss och tåg tidigare än vanligt. Bara för att jag skulle hinna byta om till klinik-kläder utan att stressa ihjäl mig. När vi kom till Karlbergs station blir vi stående ett tag och sen får vi höra av konduktören att en kvinna svimmat i en av vagnarna och att ambulans tillkallats. Reagerade väl inte så där jättestarkt förrän tågföraren en stund senare säger att det behövs en läkare eller sjuksjöterska snarast möjligt. Shit! Jag som trodde det var nån tant som svimmat av för tajt gördel eller nåt. Själv satt man där me anatomiboken, men kände att springa dit o säga att man var tandläkarestuderande termin ett inte skulle imponera på nån så jag satt snällt kvar.

Sen kommer vi till det som jag störde mig nåt så otroligt. Ambulanspersonalen kom efter en bra stund och när de väl dök upp så lunkade dom fram där på perrongen som om de hade all tid i världen. Where is all the action?! jag hade hoppats på lite ER-drama där läkarna springer me rockarna flygande efter sig ( så som vi gör i KI: s korridorer när ingen ser på) men nej nej..istället var det två sömngångare som släpade sig fram där. Tantstackarn lär ju ha hamnat i koma innan dom hann fram. Hoppas man aldrig svimmar på ett tåg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0