Gapa stort!

Idag (läs torsdag) har jag gjort en tand. För er som inte vet så har någon fått för sig att jag är tillräckligt pålitlig för att släppas in i folks munnar. Yrket blir alltså tandläkare om jag inte råkar borra eller dra ut fel tand de kommande åren. Kanske borde man utfärda en varning redan nu?
Folk kniper igen munnen så fort man säger vad man pluggar eller så ser man hur skräcken sprider sig i deras ansikten. Jag kommer att vara snäll och frikostig me lustgasen, jag lovar.

Till mitt förfogande för dagens uppgift hade jag en degklump, ett skjutmått, en trämojäng och ett papper med mått (som man snabbt slutade följa). Låter lätt....är p*ssvårt! När vi aspirerande tandläkare satt och kämpade som bäst kunde man se hur teknikerna skrattade åt oss och pikade våra ineffektiva försök att skapa tänder av de oformbara degkuberna. Efter x antal timmar bestämde jag mig för att jag hade fått nog. Resultatet ses här nedan. Väntar nervöst på bedömningen...skala 0-5...undrar om man kan få minus?

                                       

182713-20


Kommentarer
Postat av: Bartholomeus

Bikuspid. Premolar. "Same shit"?

2007-10-02 @ 02:30:25
URL: http://bartholomeus.blogg.se
Postat av: Ulltussen

Tycker du har lyckats jättebra, av mig skulle du lätt få godkänt! (jag är "tandfé"(brukar säga så om någon frågar) eller tekniker då som det ska heta)

2007-12-17 @ 18:07:29
URL: http://ulltussen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0