Överanalysatörskan

Det här kommer inte bli ett inlägg med humoristiska inslag, jag tänker bara ordbajsa lite..ventilera i den inte alltför privata dagboken. Ibland önskar jag att det fanns en off-knapp, då menar jag på mig själv. Alla homo sapiens tänker, mer eller mindre.

 Det är naturligt att fundera över saker och ting, men nåt måste slagit slint i min hjärna. Jag tänker alldeles för mycket. Alla tankar går liksom sjuttioelva varv extra utan att jag egentligen kommer fram till något vettigt. Man hakar upp sig på något nån har sagt eller gjort och försöker tolka och analysera det tills man blir knäpp. Msn och sms gör inte saken bättre. Där går man ju miste om alla subtila signaler en människa kan sända ut genom små gester och tonlägen. Man försöker läsa mellan raderna och helt plötsligt får tolkningen av en smiley eller några punkter en helt ny dimension. Man behöver ju inte direkt hålla på med raketforskning för att förstå att det antagligen inte finns så mycket mer att läsa in än det som faktiskt står där.

Va skönt det vore om man kunde ha en kopplaborthjärnanvecka. En vecka där allt bara rinner av en. Allt som sägs och görs bara tas in utan att bearbetas alltför mycket. Avundas dom som bara tar saker för vad det är. Visserligen går de säkert också miste om mångt och mycket just eftersom de inte ser de underliggande budskapen, men det verkas så oerhört befriande ändå. Så mycket energi och tankeverksamhet som går åt i annat fall. Just nu skulle jag göra nästan vad som helst för en switch-knapp så jag kan koncentrera mig på pluggandet inför tentan som hela kursen bävar för..

By the way, är det en babyinvasion på gång i Stockholm eller vad är det som händer? tycker dom ploppar upp precis överallt! Antingen så är det en rejäl babyboom eller så har nån biologisk klocka börja ticka och man blir helt plötsligt läskigt medveten om alla mini-människor runtomkring sig. Jag kan komma på mig själv med att le och vilja lukta och gosa med främmande småbarn på tåg och buss. Som tur är har jag kunnat lägga band på mig själv så alla mammor därute kan ta det lugnt....än så länge..men en lånebebis vore inte helt fel. Ingen som har en extra?

Kommentarer
Postat av: Henrik

Hahahaha! :D

2007-11-07 @ 23:53:45
URL: http://bartholomeus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0