T-bane stalkers

Måste berätta om dagens två lustiga händelser, lustiga eftersom det händer två liknande grejer på en och samma dag. Hoppas att ni som läser det här känner mig tillräckligt väl för att förstå att jag definitivt inte försöker malla mig :)

Så här gick det till

Jag satt på tunnelbanan på väg till söder för att labba och var djupt försjunken i min tidning och hade musik i öronen. En kille klev på vid Östermalmstorg och satte sig mitt emot mig. Märkte hur han sneglade lite först och sen plockade han fram sin telefon. Jag fortsätter läsa, men efter en stund känner jag mig iakttagen så jag lyfter på huvudet och då såg jag att han höll mobilen högt upp i luften rakt mot mig. Vet inte om han filmade eller fotade, men så fort jag tittade på honom så drog han ner luren. Tåget stannade just då och han hoppade av så snabbt han kunde...

Freaky kille nummer två

Jag var på väg hem på kvällen vid niotiden och stod och väntade vid centralen när en kille kom och ställde sig bredvid mig. Han började sjunga lite och jag tittade på honom och han log som Kalle Anka tillbaka, ett sånt där smile som sträcker sig från ena örsnibben till andra. Jag kollade bort...våga kolla en gång till liksom..då vet man vad som händer..rena inviten..haha

Han börjar snacka i telefon med en kompis och jag försöker låtsas vara upptagen. En kille, som visar sig vara snubbens kompis kommer ner för trappan och nu är det två som sjunger och tittar och försöker locka uppmärksamhet. Efter sex lååååånga minuter kommer tåget och jag kliver på.

Dum som jag är sätter jag mig vid ett fyrsäte där det är helt ledigt...bad idea..gissa vem som kommer och sätter sig mitt emot mig? han säger åt sin polare som sätter sig vid andra sidan mittgången och de börjar snacka. Jag plockar upp en bok och försöker låtsas läsa, när vi kommer till tekniska så lutar killen sig fram och frågar : Ursäkta får jag prata med dig en minut?
Vad säger man? nej, det får du inte..så han börjar prata..nu börjar den roliga leken "Gissa nationalitet på flickan som du stirrat på hela tågresan"  så han hasplar på knackig svenska ur sig det ena landet efter det andra innan han träffar rätt och då kommer den regelrätta kommentaren " Ahhh....jag visste det! persiska tjejer är vackra"

Han erkänner att han tittat på mig hela tiden,,,duuuuh, som om jag inte hade märkt det redan och vill att vi ska träffas och hitta på något om jag vill. Mitt svar " Åååå. jag är smickrad, men jag har pojkvän, tyvärr" ....tyvärr?!!! jag vet inte varför jag inte kan dissa folk...det här var verkligen första gången jag bestämde mig för att nobba rakt av istället för att göra som jag alltid gör " Ge fel nummer" ..jag är sämst på sånt där..så den här gången var jag hård, men då säger jag ändå tyvärr liksom för att ta udden av dissen...som om jag skulle vara intresserad om jag inte haft någon...han pratade lite till och sen när vi kom fram till Stadion så sa han åt sin kompis och båda reste sig och  klev av. Såg hur de gick över till andra sidan och väntade på tåget som gick åt andra hållet!!...haha..knäppa människor..galen tisdag...lite egomassage fast från två knasbollar 

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha älskling, det där gav ett gott skratt och visst känner jag dig så bra för att inte tolka dig som mallig :) Du är en snygging så inte undra på att killarna hänger dig i hälsarna ;) Puss/Annelie

2007-03-07 @ 16:30:25
Postat av: Bartholomeus

Hahaha :D Alltid slänga in ett tyvärr för att inte vara "otrevlig" :P

2007-03-10 @ 02:35:32
URL: http://bartholomeus.blogg.se
Postat av: Lisa

Haha... det är ju jätteroligt att du inte kan dissa folk.. Jag kan inte ens ta emot en drink från nån random kille på en bar utan att stanna och prata i typ 2 timmar. Bara för att jag känner mig "elak". Sen blir det ju ändå inget så då har jag ändå förstört hans kväll.. haha

2007-03-15 @ 19:43:40
URL: http://knivlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0