Jag ska bli en björn när jag blir stor

Klockan är halv ett och jag tänker inte bli långrandig, så trött så det är inte klokt. Schliiiten är nog det rätta ordet för mitt tillstånd just nu. Lördagen var helt övergrym, tack alla ni som kom och gjorde kvällen och födelsedagsfesten så jäkla nice!!! Vi hade verkligen riktigt kul, vet inte om det är möjligt, men jag kan nästan slå vad om att vi hade haft ÄNNU roligare om vi hade stannat kvar här och fortsatt festa, men Bacci var ett skönt ställe som jag inte hade utforskat tidigare. Jag hade verkligen fått till en salig blandning av gäster, men det underlättar när man har så sociala kompisar och ni alla minglade runt och snacka med varandra. Så det ska va! Vet inte hur det har gått till, men jag verkar ha blivit känd som snuskhummern i gänget, därav en hel del lustiga presenter, men jag bara tackar och tar emot. Det ska nog kunna komma till användning snart om inte tidigare, och vara tillfredställande både på ett och annat sätt.

Sen har jag lite visdomar att dela med mig av efter att ha värdinna för knasfesten i lördags

 

Dagens tips: 

 

1. Försök aldrig lyfta en brinnande marschall med händerna och blåsa ut lågan

 

2. Sparka inte heller på den om du har mockastövlar, om du inte gillar rött stearinstänk över hela skon förstås?

 

3. Svep INTE i dig de fem närmsta drinkglasen du kommer åt innan du ska springa ner till bussen

 

4. om du ska ta bilder, kör autofokus, efter ovanstående punkt är du inte den bästa fotografen .. även om du tror det själv ;)

 

På söndagen vaknade jag upp så där härligt pigg, som man bara kan vara efter att ha vart ute, för att en stund senare komma på att jag visst hade en labrapport som skulle in på måndagen. Dags för lite paniiik?! Satt uppe till tjugo i tre, finns det bättre sätt att spendera en söndagskväll på? Men den förbaskade rapporten blev klar och jag kunde äntligen förenas med min bästa vän, sängen. Vi hann umgås i cirka fyra timmar innan Djävulens uppfinning (även känd som väckarklockan) ringde. Och man tänker: Men va? Det kan inte ha gått fyra timmar, jag gick PRECIS och la mig?

 

Släpade mig ur sängen skuttade upp och ner som Tiger i Nalle Puh några gånger för att komma igång, tro mig..det hjälper. Eller brukar göra i alla fall, men nu har jag blivit gammal och klarar inte längre av en veckas sömbrist och lite festande.Snart måste jag väl börja med dubbar under skorna också?åldersnojan har börjat =)

  Hursomhelst måste det ha varit en lustig syn för grannarna där jag stod och skuttade i födelsedräkten, eftersom jag glömt dra för persiennera...elli i ett nötskal...smidig som få! 


När jag blir stor ska jag bli en björn och tjocka upp mig inför kallare tider och sen bara sova mig igenom hela vintern tills solen tittar fram igen. Vet ni vilken utbildning man kan gå då? Vad har de för intagningskrav? Duktig på att fånga fisk med tassarna? Kan jag säkert bli med lite övning, får ta och studera Baloo lite så jag får insider-tips

 

Nej, nu börjar jag flumma...kanske dags att gosa lite med kudden nu. Ska skriva nåt vettigt imorgon, eller aldrig? nej, nu kom jag på att jag inte ska lova sånt jag inte kan hålla. Jag? Vettig? Muahahah? okej, nu måste jag nog gå..för er skull..Sluta läsa nu..inte ett enda ord till? Läser du fortfarande? Haha..nyfiken i en strut. Jag kommer inte att avslöja några smaskiga detaljer från lördagsnatten..eller jo, kanske? Om du frågar snällt :D


Björnen som vet hur man chillar....image13


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, elli! du är rolig! TAck för senast, det var jättetrevligt. ska försöka styra upp nån middag när det är min tur.. Kram på dig

2007-03-13 @ 14:04:43
URL: http://malann.blogg.se
Postat av: Fanny

3. Svep INTE i dig de fem närmsta drinkglasen du kommer åt innan du ska springa ner till bussen

Hehehe, klassiker. Man ba: fan nu dricker jag allt jag kan se så blir det inte så dyrt på stället vi ska till. Yes!

2007-03-13 @ 16:59:36
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: S. Stardust

Aaaah det var underbart att träffa dig! Även om jag väl inte var i mitt klaraste tillstånd och allting var väldigt stökigt och flummigt men det var skönt att se dig igen. Grattis igen!

2007-03-15 @ 12:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0