Rock'n'Roll Lifestyle

Kom hem efter fem och började jobba klockan åtta....så var man så där oförskämt pigg hela dagen faktiskt. Kanske är funtad för lite rock'n'roll-liv trots allt, så länge det bara är några gånger i månaden..haha. Jobbade på som en flitig liten myra och jag vet inte om det var jag som inbillade mig, men jag var galet effektiv och strukturerad. Man kanske borde gå ut alla kvällar då man ska jobba följande morgon? nejnej, nu flummar jag bara. Ska inte inviga några nya ovanor nu på det här hitills sunda året.

Gårdagen ägnades åt massa ärenden *plockar vuxenpoäng* och sen drog jag förbi systemet och köpte lite grejer som skulle läggas till det first aid-kit jag och några kompisar skulle sätta ihop för våra nyblivna 21-åringar i gänget (Malena och Joel). Det var så knasiga grejer så jag tänker inte ens skriva det här, men tror det blev rätt uppskattat ändå! Malena hade bjudit till fest hemma hos sig och jag ilade dit direkt efter jobbet. Suckade lite över det tråkiga  vädret, men kom på att det var tur att jag inte försökt platta håret. För er som känner mig vet ni att jag är ett troll, ostyriga lockar som står åt alla håll, men när det ändå ska regna spelar det ju ingen roll :D Så jag körde på troll-looken fullt ut..hehe 

Var redan massor av människor där när jag kom till förfesten och jag Emma plockade genast fram humörhöjarna som bestod av tequilas och tjej-ölen nummer ett: Corona. Men rutinerade som vi är hade vi ju citron och lime och hela kittet, måste ju dricka med stil...fjortis

Insåg än en gång vilket mission impossible det är att få ett konkret svar från fulla festdeltagare när man frågar vart vi ska nånstans när vi drar vidare till stan. Blir ju inte lättare när polare skickar sms och undrar vart man ska. Klockan tickade på och eftersom vi var danssugna som få bestämde jag och några tjejkompisar oss för att styra upp folk lite. Söder skulle det bli och vi lyckades få med oss en hel drös av glada människor. Allt som behövs är att någon visar vägen, och vem leder bättre än vi :P

På vägen ut gjorde jag en värdig sorti á la Elli genom att halka i trappan och dratta på ändan, och jag LOVAR jag var faktiskt inte så berusad vid det här laget. Något som jag påpekade, men självklart bara möttes av skratt och retsamma pikar. Kom ihåg, när ni känner att ni håller på att halka till och vill återfå balansen genom att sätta foten någon annanstans, VÄLJ DÅ INTE DET TOMRUM MELLAN HUSVÄGG OCH TRAPPA DÄR DET ENDA NI KAN STÅ PÅ ÄR LUFT!! 

Idag har jag däremot ett gigantiskt blåmärke som påminnande souvenir från gårdagsnatten, som kroppens hämnd för att jag misshandlat den med kemiska substanser. Annars är det noll bakissyndrom, vilket är väldigt nice, men lite farligt kanske?

Ska inte hänga ut stället vi var på igår genom att avslöja namnet, men det är väl inget ställe man kommer stå i kö för att besöka fler gånger. Brukar inte vara så jättekinkig eftersom man kan ha överseende med de mesta så länge man är i bra sällskap och på bra humör. Människorna där inne var roliga och galna på dansgolvet, men musiken var lite tråkig faktiskt. Blev en hel del nostalgitrippar till somrarna 1998-2000 och en del b-låtar som hämtade från smurfplattorna som gavs ut när vi var små. Kommer ni ihåg dem?! Spelades på mellanstadiediscona där man hoppade omkring och körde macarena-dansen och dansade tryckare till Celine Dions " My heart will go on"...ljuva barndom..Väl inne på klubben hävdade jag bestämt att jag inte tyckte om rom, men efter att ha smakat den ena drinken efter den andra som alla innehöll rom fick jag erkänna mig besegrad. Caipirinhan som jag hade beställt innehöll till och med rom, konsekventa Elli fick äta upp tidigare påstående om äckelrom.

GT - god som få       GT- god som få...              

Hursomhelst var vi kvar på den anonyma baren till stängningsdags och traskade vidare till Patricia efter en hel del överläggande. När vi kom fram räckte det med en blick på kön innan vi i samförstånd beslutade oss för att rulla hemåt. Tur var väl det, sen när man väl satt på bussen märkte man att fötterna inte hade tålt mer dansande eller gående för den delen i de höga klackarna.

Men det här med att hitta ett uteställe som alla tycker om och som spelar sjysst musik och har bra dansgolv är ju svårt!! Finns ju hur många fina barer som helst, men Jakten på det perfekta dansstället på härliga Söder fortsätter, tipsa gärna!

Nae, jag verkar gilla det här med skrivande lite fööör mycket märker jag, Bäst att avrunda nu innan ni somnar, är ju som sagt första inlägget och fler lär komma så jag kan fortsätta avslöja detaljer senare!

Titta in när och hur ofta ni vill!!  ;) 

Kommentarer
Postat av: Bartholomeus

Nemen nemen! :D Blogg är de nya mediet verkar det som. My heart will go on! Vi kör tryckare till den nån gång :D Jag länkar till dig i min blogg nu även om det inte är ok :) Puss

2007-02-04 @ 02:00:13
URL: http://bartholomeus.blogg.se
Postat av: Bartholomeus

Du loggar in på din blogg och sen till vänster i listan på saker man kna göra finns det "Ny länk". Klicka där :)

2007-02-04 @ 12:36:11
URL: http://bartholomeus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0