Ninja på tjack har drabbats av sömnbrist.....

Insomnia....


Börjar bli en ond cirkel det här med sömnlöshet, ju tröttare jag blir desto mindre sover jag. Är väl inne på fjärde dygnet nu med sömnbrist, men jag gnäller inte :P joo..okej..lite då, men jag får ju skylla mig själv.

När alarmet gick imorse var jag helt borta, hade ingen koll på tid, rum, datum eller nåt. Tog mig en stund innan jag insåg att jag faktiskt inte bara ställt klockan för väckning för att jävlas med mig själv efter tre timmars sömn utan jag hade en kemilabb att ila iväg till. Bävade inför det med tanke på hur pigg jag var på morgonen, en trött Elli och ett rum fullt av kemikalier kan sluta illa liksom....det gick bra kan jag meddela, bara min labbpartner som spillde koncentrerad svavelsyra runt omkring sig och blev brun av all kaliumpermanganat, men jag var ovanligt fokuserad som vanligt..

Ny kunskap om mig själv, när jag är bakis eller bara vääääldigt trött presterar jag tydligen som bäst. Snacka om omvänt? har sagt det förr och det tål att nämnas igen, JAG ÄR KONSTIG  =D men tur är väl det?

På lunchrasten traskade jag runt på söder och kollade in olika butiker,gick loss totalt inne på Hemtex, kul tänker ni? haha.. av alla afftärer man kan välja liksom,men jag hittade riktigt sjyssa grejer faktiskt och för er som känner mig vet ni att jag gillar inredning och design och lite fina textilier kan man åtminstone hitta där! Satinbäddset är min nya förälskelse :P

tio minuter kvar av lunchrasten och magen var fortfarande oroväckande tom vilket den var väldigt duktig på att göra mig medveten om, så jag stack in på donken och slängde i mig en El maco chicken junior, nyttig lunch my ass! men det mättade och gick fort, så varför inte :D

Körde karate och kobudo på kvällen vilket var grymt kul!! Jag var den enda nybörjaren på kobudon så jag fick typ privatlektion, me like!! även om det självklart blir en helt annan press på en. Men nu har jag lärt mig hantera de olika vapen som finns så man slipper missriktade slag mot träningspolarna i dojon :P

Efter en och halv timmes fäktande med långa pinnar (min sensei skulle inte bli glad om han hörde mig kalla bôn för pinne)  och svärd i olika knasiga kombinationer får man kortslutning i hjärnan och det slutade med att jag började improvisera istället när vi skulle köra två och två...haha...måste sett ut som en ninja på tjack så som jag skuttade runt och viftade med staven!

nej, dags att sluta fred med sängen, imorgon är en galen dag..snart åker jag ju och mamma fyller år på onsdag, borde styra upp nåt fint nu när hon blir 45 och allt. Kanske ska rita en fin teckning? va sägs om det :D

                                                                           


Kommentarer
Postat av: Fanny

hehe. men oj va mycket roliga sporter du håller på med! good 4 u! önskar att det där med bakis-topp-prestation stämde på mig också..eller nej förresten då måste man ju kröka varje kväll. inte så bra för kroppen..

2007-02-06 @ 09:32:54
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: Erik

Snacka om ruskigt blåmärke, ser ut: http://www.llstiftelsen.se/gasttidning/uppladdat/59Vintergatan.jpg

samma form, rätt ball

2007-02-06 @ 18:53:40
URL: http://zarguras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0